maandag 7 april 2008

Wenen



Hier ben ik weer met wat nieuws uit het verre Oostenrijk (het doet al raar om iets in het Nederlands te typen).

Alles verloopt hier vlotjes...maar ik word hier wel overstelpt met werk.

Ik heb onder andere heel wat boeken te lezen ( =20) en taken te maken voor Engels. Ik heb hier al gesmeekt om een 'versoepeling', maar het zal niets worden. Nu..de weervoorspellingen voor de volgende weken bevatten voornamelijk regen, ik zal daar maar van 'profiteren' om veel zu arbeiten!

Gelukkig zijn mijn ouders en broertje gekomen om mij van al dat werk te verlossen en hebben we samen Wenen bezocht. Toen hadden we wel schoon weer trouwens. Wenen zag er samen met de zon dan ook prachtig uit. Het is vééél groter dan ik verwacht had. En er is zoveel te zien. Ons weekend was te klein om alles te zien. Gelukkig gaan we ook nog eens terug met de erasmusstudenten zelf...
Toch was het ook even schrikken van al die demonstranten in Wenen. Opeens zagen we iemand rondlopen met een plakkaat van ons allerliefste 'manneken pis' ( hij 'piste' op het verdrag van de Europese Unie!) en eentje met 'Brussel' doorstreept. Blijkbaar is er toch een groot deel in Oostenrijk dat niet meer van de Europese Unie houdt. Ieder landje heeft zijn rechts kantje zeker?





1 opmerking:

Silke zei

En daar is Charlotte haar mooie broer weer ! =)
mooooooi
LoL !!
Liefs,
Silke X